Figyelem – csekk nélkül is behajthatja a szolgáltató a tartozást – kiemelten fontos tudnivalók mindenkinek!

Figyelem – csekk nélkül is behajthatja  a szolgáltató a tartozást – kiemelten fontos tudnivalók mindenkinek!


Vigyázzon, csekk nélkül is behajtja a tartozást a szolgáltató

Sok emberrel előfordul, hogy nem talál meg egy csekket, esetleg nem került a postaládájába, elveszítette, megfeledkezett róla, mert máshova tette, nem a többi közé. Ilyenkor fordul elő, hogy egy levél érkezik, amelyben közlik, hogy jókora késedelmi kamatot kell fizetnie, vagy kötbért , valamint értesíthetik arról, hogy megszüntetik a szolgáltatást.

pénzbehajtó
A fogyasztó ilyenkor hajlamos azért reklamálni, hogy nem kapott csekket, de nagyon fontos arról tudnia, hogy ezt nem fogadják el sehol, még a bíróságon sem, ugyanis kötelessége jelezni a szolgáltató felé, hogy nem kapott csekket vagy nem találja, ilyen esetben küldenek számára egy másik csekket.

Ha nincs számla, csekk és ezt elmulasztja a fogyasztó jelezni a szolgáltató felé, ilyen esetben súlyos következményekkel számolhat:
  • a szolgáltatás megszüntetése
  • magas összegű kötbér megfizetése
  • a szolgáltató eladhatja a követelést valamilyen Követeléskezelő cégnek.
Így is úgy is meg kell fizetnie a tartozást, csak még többe kerül.

Általában az illetékes Békéltető Testületeknél kötnek ki ezek az ügyek, és a testületeknek az a tapasztalata, hogy nincsenek a fogyasztók tisztában a mobilszolgáltatókkal és hírközlésekkel kapcsolatos szolgáltatókkal szembeni kötelezettséggel, a testülethez kerülő ügyek zömében a fogyasztók azért nem veszik figyelembe a felszólításokat, mert nem kaptak számlát róla. A testület felhívja a fogyasztók figyelmét, ha adminisztrációs hiba is történt, akkor is joga van a szolgáltatónak az ellenszolgáltatást követelnie, ilyenkor csak azt lehet mérlegelni, hogy lehet-e kérni késedelmi kamatot.
Hangsúlyozzuk, ha nem kapott számlát a fogyasztó, akkor ezt külön kell jeleznie a szolgáltatónak.

Előfordul, hogy nem figyelmeztet a szolgáltató

Sokan azért fordulnak, békéltető testülethez, mert nem értesítette őket a szolgáltató a tartozásról, hanem egyből a követeléskezelő veszi fel a kapcsolatot a fogyasztóval. Erre a Polgári Törvénykönyv előírásai adnak lehetőséget, így a követeléskezelő kérheti az eladott tartozás megfizetését, ez alapján nem lesz jogtalan a követelés.

Előfordul olyan megkeresés a fogyasztó részéről, hogy azt sérelmezi, hogy a szolgáltató vétett az adatvédelemmel szemben, mert az ő adatait átadta egy másik félnek, az ő személyes hozzájárulása nélkül. Ilyen esetben sem követ el jogsértést a szolgáltató, mert  elektronikus hírközlésről szóló törvény nyújtja a szolgáltatónak azt a lehetőséget, hogy továbbítsa az adatokat követelés érvényesítése céljából.
Fizetett hirdetés.
Elévülési idő és hűségszerződés

Kevesen tudnak arról, hogy  az elektronikus hírközlési szolgáltatásokból eredő követelések egy év alatt elévülnek, ettől függetlenül a szolgáltatók igyekeznek behajtani ilyen követeléseket is, sokszor sikerrel. Viszont ha valaki már elévült követelést egyenlít ki, azt már utólag nem követelheti vissza.

Igen életszerű a példa, hogy a fogyasztó  a  meglévő hűségszerződését szeretné áthelyezni például költözés vagy éppen albérletváltás miatt más címre. ekkor történhet meg, hogy az új helyen nem állnak rendelkezésre a szolgáltatás nyújtásának technikai feltételei, ezért az  előfizető nem tudja majd igénybe venni ott a szolgáltatást, de közben  a díjat tovább kell  fizetnie. Ebben az esetben  pedig csak magas kötbér ellenében  szabadulhat  meg olyan szolgáltatástól, amelyet nem is tud igénybe venni. Joga van a szolgáltatónak az áthelyezési igényt műszaki lehetőség hiányában elutasítani, így  az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendelet szerint pedig a szerződés életben marad.

Adatvédelem – rendőrségi feljelentés

Ha úgy érzi a fogyasztó, hogy valaki  visszaélt az adataival és a nevében kötött meg például elektronikusan valamilyen szerződést, minden esetben  feljelentést kell tenni. Az a  tapasztalat, hogy   a hírközlési szolgáltatók ilyen esetben  hajlandóak egyezkedni , még akkor is ha esetleg több százezer forintos a  követelés. Viszont minden esetben szükséges a rendőrségi feljelentés, mert a szolgáltató  sokszor az előfizetői panaszt azért utasítja el, mert az ügyfél  nem indította meg az ügy kivizsgálásához szükséges hivatalos eljárást, így  követelése is megalapozatlan lehet. Ilyen vita esetén általában a Békéltető Testületnél ingyenesen eljárást lehet indítani, gyorsan kínál lehetőséget a megegyezésre az eljárás.

A  cikk a profit7.hu cikke alapján készült.
A cikk forrása: palyazatfigyelo.info

Facebook hozzászólások:

Közérdekű információk:
 

HIVATALOK 
  SZOLGÁLTATÓK

 Egészségügy:

  GYÓGYSZERTÁRAK
  E
GÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYEK

 Közlekedés:

Városi buszmenetrend
Vasúti menetrend
Volán buszmenetred


 

 Információk:

TRAFFIPAX INFORMÁCIÓK

NYUGDÍJASINFÓK

SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK, ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK



>